Existeixen moltes modalitats diferents d’slackline, el principal és dominar els passos bàsics com mantenir l’equilibri damunt de la corda, caminar una certa distància sense caure i, quan es té dominat, podem passar a triar una variant.

Trickline

Se salta, gira i practiquen acrobàcies damunt de la corda amb l’elasticitat d’aquesta com a impuls. Es col·loquen uns 20 metres de longitud a 1 metre d’altura aproximadament i molt tibant per tenir impuls.

L’ideal és sobre terreny tou com a gespa o sorra per evitar lesions.

Waterline

Un slackline tradicional però damunt de l’aigua, és l’única peculiaritat. La dificultat recau que, quan volem mantenir l’equilibri, pot venir una ona i desestabilitzar-nos.

També podem sofrir relliscades en mullar-se la corda incrementant encara més la dificultat.

Longline

Com el nom suggereix, camins llargs, de més de 30 metres i 25 mm de grossor.

La concentració requerida és màxima i cal tenir molta energia perquè s’està molt temps damunt de la corda en tensió.

Highline

La més extrema de totes, sens dubte, per l’altura: Es col·loca la corda a una altura de més de 20 metres amb 25 mm de gruix.

El que ho practica ha de portar un arnés de seguretat que s’enganxa en la mateixa corda. La variant FREE SOLO és idèntica però sense anar enganxat a la corda, amb el risc que suposa i l’experiència i concentració que es necessita.

Rodeoline

Es col·loca la corda a una altura considerable però amb molt poca tensió, aconseguint un efecte paràbola en la forma de la corda. Aquesta es balanceja com si d’un gronxador es tractés i fa que l’equilibri sigui molt difícil de mantenir per culpa de la baixa tensió.

Yogaline

Bàsicament i com ja us imaginareu, es tracta de fer postures de ioga damunt de la corda, amb el handicap de l’equilibri absolut que necessitem.