Per poder potenciar bé la nostra tècnica a l’hora de practicar Slackline, necessitem poc material, amb el que no tenim cap excusa. Per exemple, les plataformes d’inestabilitat o també conegudes com a balance board. També són compatibles les pilotes medicinals, armilles llastrades o peses amb diferents pesos. Amb tots ells es poden realitzar diferents exercicis, us ensenyem 4 que poden ajudar molt al nostre progrés en la corda de Slackline:

Exercici número 1

Es tracta de donar una gambada amb llançament de forma lateral d’una pilota medicinal, sempre partint de la posició natural de gambada, recolzant el genoll en el sòl.

Aquest exercici és senzill, si volem augmentar la dificultat, es pot fer exactament igual però sense el suport del genoll en el sòl, deixant-la a uns centímetres del sòl. Aquesta posició exigeix bastant treball en isomètric de isquiotibials, cuádriceps i glutis. Quan incorporem a l’exercici un element inestable com per exemple llançar la bola medicinal als costats, obligarà a treballar el tronc des de l’abdomen fins a les espatlles.

Encara podem afegir un plus de dificultat si la cama que tenim avançada la recolzem en una plataforma d’inestabilitat o balance board.

Exercici número 2

En una plataforma d’inestabilitat, farem rotacions laterals col·locant-nos de genolls sobre ella. Cal realitzar rotacions laterals de cintura i notarem treball en zona abdominal.

Exercici número 3

De nou en una balanç board, elevarem la cama i el braç partint d’una posició inicial a 4 potes sobre la plataforma d’inestabilitat elevant la cama i braços contraris fins a formar línia recta amb ells. D’aquesta forma, treballarem els abdominals, músculs estabilitzadors i gluti.

Exercici número 4

Es tracta de fer un crunch en una fit ball. Partint d’una posició de planxa, sempre amb les cames recolzades en la bola, cal rodar-la flexionant els malucs i genolls acostant-les al pit. En aquest exercici es treballa principalment la part interna de l’abdominal i músculs estabilitzadors, evitant una situació d’hiperextensió en l’esquena.

Evidentment, existeixen molts altres exercicis que puguin ajudar i servir com a guia per realitzar un bon entrenament que serveixi per potenciar força i tècnica en el slackline. Els materials que usem donen molt joc i, a més, poden servir per a altres companys per realitzar un altre tipus d’exercicis, no únicament servirà per Slackline.